četvrtak, 05.03.2009.

Moralni argument za postojanje Boga

Ovaj argument je veoma jak jer je blizak čovjeku. Postoje mnogi drugi argumenti koji se bave kozmologijom, vremenom, vječnošću i ostalim apstraktnim i dalekim stvarima. Dvije su pretpostavke iz kojih izlazi zaključak da Bog postoji.
1.Ako Bog ne postoji ne postoje ni objektivne moralne vrijednosti.
2.Objektivne moralne vrijednosti postoje
3(zaključak)Ako je 2. pretpostavka točna Bog postoji

Da bi cijeli argument radio kako treba moramo prvo dokazati da je prva premisa ispravna. Da napomenem. Objektivne moralne vrijednosti ne zavise o našem mišljenju o njima. Npr. ubojstvo je moralno loše bez obzira na to što netko misli o njemu. Dobro.
Ateizam kaže da je čovjek središte moralnih vrijednosti (kao i humanizam). Čovjek sam određuje koje njemu moralne vrijednosti pašu. To je moralni subjektivizam gdje svatko gleda sebi u korist. Neki kažu da postoje vrijednosti koje bi trebale biti u funkciji poboljšanja čovjekova života, okružja itd. No zašto baš čovjeka? Zašto ne mrava ili krave? Ako je čovjek samo malo bolje evolvirana životinja, a znamo da među životinjama nema moralnih vrijednosti, odnosno činovi životinja nemaju moralnu težinu - orao uzima drugom orlu ribu iz kandži no to nije krađa - onda ni među ljudima nema moralnih vrijednosti. Takvo što ne postoji. No opet neki ateisti mjenjaju svoje ''vjerovanje'' govoreći nešto slično gore navedenom:,,Objektivne moralne vrijednosti jednostavno postoje''. Bez obzira postojale one ili ne mene nitko nije obvezao na izvršavanje istih. Bez obzira znao ja ili ne da je krađa loša zašto ne bih ukrao? Koje mi koristi od toga biti dobar? No prema ateizmu dobro i zlo ne postoje jer nema moralnih vrijednosti. No oni će se voditi mnogim velikim umovima 19. i 20. st. koji su bili dobri, služili ljudskoj rasi, a u isto vrijeme bili ateisti. Meni to ništa ne znači jer zašto bih ja služio ljudskoj rasi,a ne mačkama ili psima? Humanisti će reći da su ljudi moralni agenti(oni koji odlučuju ono što je moralno ili ne), a ja ću reći:,, Dobro. Pokušaj živjeti u svijetu u kojem bi moral bio subjektivan rezultat bio-socijalne evolucije. Pokušaj živjeti u svijetu u kojemu bi svatko činio što želi.''. Ako ateist bude ustrajan u svojoj tvrdnji da postoje moralne vrijednosti koje su objektivne nastavite ispitivati:,,Zašto? Kako? Tko ih je ustanovio? Tko me je na njih obvezao?....''. Doista nemoguće je zamisliti objektivne moralne vrijednosti bez Boga. U tome se sa mnom i ostalim kršćanima slažu i Dostojevski i Nietzshce:,,Ako nema Boga sve dolazi u obzir.(Dostojevski)''. A sam nihilizam potvrđuje prvu premisu.
Gotovo svi ljudi će reći da postoje objektivne moralne vrijednosti jer je nemoguće živjeti u svijetu moralnog subjektivizma. No možemo i pogledati ljude koji su na razini kamenog doba. Bušmani i aboridžini žive moralno bolje od bilo kojeg čovjeka na planeti. Postoje i drugi argumenti za objektivne moralne vrijednosti. Zakon. Najstariji zakonik je Hamurabijev zakonik iz 18. st pr. Kr. Bez obzira što na brutalan način kažnjava, on kažnjava ono što nije moralno ispravno. Teško je ostati indiferentan na mučenje, holokaust, silovanje, seksualna, verbalna i zlostavljanja ostalih vrsta. Takav može biti samo poremećeni um koji nije sposoban za racionalno promišljanje. Dakle objektivne moralne vrijednosti postoje.
Iz ovog slijedi da Bog postoji jer objektivne moralne vrijednosti ne mogu postojati u odsutstvu Boga.

Ako svi argumenti za postojanje Boga padnu, to ne mora značiti da ga nema. Nepostojanje dokaza nije dokaz nepostojanja. Ako ne možete dokazati da imam klavir u sobi ne mora značiti da ga nema. Niti jedan ateist neće imati niti jedan argument protiv Boga osim problema zla u svijetu. I taj jedini argument se lako može srušiti samo ako poznate djelić Božje prirode.

Pozdrav i Božji blagoslov. (I pateru Marku Glogoviću.)
- 13:10 - Komentari (35) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.